Czwartek, 16 Styczeń 2025 r. ,   Marcelego, Włodzimierza

Czy kierować się, przygotowując działania reklamowe?

   8
Większość przedsiębiorców musi cały czas inwestować w reklamę i starać się odpowiednio ją przygotować. W tym procesie powinno się trzymać kilku podstawowych zasad. Z reklamą nie należy eksperymentować, to na niej stoi działalność wielu firm. Odpowiedzialne zarządzanie kampanią jest kluczowe w procesie stawania się rozpoznawalną marką oraz do początkowego zaistnienia w świadomości potencjalnych klientów.

Reklama ma jeden podstawowy cel, na jakim należy się skupić. Jest nim oczywiście zysk. Każde działanie marketingowe powinno być w pierwszej kolejności nastawione ze zwiększenie przychodu. To oznacza, że należy zrezygnować z wszystkiego, co potencjalnie może przynieść tylko straty finansowe wynikające z inwestowania w konkretny kanał informacyjny. Nie wykupuj miejsca w gazecie ogłoszeniowej, jeśli oferujesz sprzedaż online, bo nikogo w ten sposób nie zainteresujesz, ale zrób to, jeśli zajmujesz się świadczeniem specyficznych usług na rynku lokalny, na przykład montujesz ogrodzenia albo wykonujesz poprawki krawieckie.

Czy można działać bez reklamy? Oczywiście, że tak, wiele biznesów jej nie potrzebuje, szczególne jeśli od dłuższego czasu już działają i są już znane. To samo dotyczy działalności zapełniających pustą do tej pory niszę w swojej okolicy. Ale nawet oni potrzebowali reklamy na początku, żeby dać znać klientom, że działają. Czasem wystarczy przypiąć swoją reklamę do słupa ogłoszeniowego, ale lepiej postawić na coś bardziej widzialnego. Jeśli wiesz, że nie potrzebujesz rozbudowanej kampanii, postaw na jedno miejsce do reklamowania się, które będzie widoczne dla twoich klientów i trzymaj je tak długo, aż nie zjawią się pierwsze osoby.

Reklama musi być skierowana od klienta. To oznacza, że twoim główny zadaniem będzie przygotowanie komunikatu, który przekaże dokładnie to, co osoba po drugiej stronie chce usłyszeć. Powiedz jej, co może dzięki Tobie zyskać, jak wpłyniesz na jej życie. Im mniej masz miejsca na komunikat, tym w zasadzie lepiej. Zmuś się na wzbudzeniu zainteresowania albo sensacji. Podaj klientom rozwiązanie na ich problem, ale go nie wymieniaj. Stwórz coś na tyle uniwersalnego, żeby każda osoba mogła dopasować to do swojego życia, ale na tyle szczegółowego, żeby klient uwierzył, że ta oferta jest specjalnie dla niego.


Jak, będąc marketingowcem, rozpoznać kiedy sytuacja na rynku jest najbardziej korzystna? Jak wybrać obszar, w którym rozpocznie się działania marketingowe? To pytanie zadaje sobie milion właścicieli firm każdego dnia. Odpowiedzi jest wiele. Są jednak strategię, które...
Kancelaria Notarialna dr. Wiktora Trybki znajduje się we Wrocławiu. Świadczy usługi dla osób fizycznych, prawnych i pozostałych podmiotów szukających wsparcia notariusza. Zapewnia indywidualne podejście i elastyczne godziny współpracy. Klienci mogą liczyć na rzetelną analizę każdej...
Polsko-niemiecka kancelaria Radcy Prawnego Anna Stangenberg jest do Waszej dyspozycji. Jeżeli chcecie być pewni tego, że macie do czynienia z ludźmi, którzy na pierwszym miejscu stawiają dobro swojego klienta, to już wiecie do kogo macie się zgłosić. Zachęcamy do wcześniejszego...



Polsko-niemiecka kancelaria Radcy Prawnego Anna Stangenberg jest do Waszej dyspozycji. Jeżeli chcecie być pewni tego, że macie do czynienia z...
Potrzebujesz samochodów, maszyn przemysłowych, sprzętu budowlanego, rolniczego i wielu innych specjalistycznych pojazdów i maszyn? Jeżeli tak to...
Parasole Dla Ciebie to sklep internetowy, który jak sama nazwa wskazuje – proponuje różnego rodzaju parasole. W ofercie marki możesz dostrzec...