Sobota, 29 Styczeń 2022 r. ,   Franciszka, Zdzisława

Czy kierować się, przygotowując działania reklamowe?

   9
Większość przedsiębiorców musi cały czas inwestować w reklamę i starać się odpowiednio ją przygotować. W tym procesie powinno się trzymać kilku podstawowych zasad. Z reklamą nie należy eksperymentować, to na niej stoi działalność wielu firm. Odpowiedzialne zarządzanie kampanią jest kluczowe w procesie stawania się rozpoznawalną marką oraz do początkowego zaistnienia w świadomości potencjalnych klientów.

Reklama ma jeden podstawowy cel, na jakim należy się skupić. Jest nim oczywiście zysk. Każde działanie marketingowe powinno być w pierwszej kolejności nastawione ze zwiększenie przychodu. To oznacza, że należy zrezygnować z wszystkiego, co potencjalnie może przynieść tylko straty finansowe wynikające z inwestowania w konkretny kanał informacyjny. Nie wykupuj miejsca w gazecie ogłoszeniowej, jeśli oferujesz sprzedaż online, bo nikogo w ten sposób nie zainteresujesz, ale zrób to, jeśli zajmujesz się świadczeniem specyficznych usług na rynku lokalny, na przykład montujesz ogrodzenia albo wykonujesz poprawki krawieckie.

Czy można działać bez reklamy? Oczywiście, że tak, wiele biznesów jej nie potrzebuje, szczególne jeśli od dłuższego czasu już działają i są już znane. To samo dotyczy działalności zapełniających pustą do tej pory niszę w swojej okolicy. Ale nawet oni potrzebowali reklamy na początku, żeby dać znać klientom, że działają. Czasem wystarczy przypiąć swoją reklamę do słupa ogłoszeniowego, ale lepiej postawić na coś bardziej widzialnego. Jeśli wiesz, że nie potrzebujesz rozbudowanej kampanii, postaw na jedno miejsce do reklamowania się, które będzie widoczne dla twoich klientów i trzymaj je tak długo, aż nie zjawią się pierwsze osoby.

Reklama musi być skierowana od klienta. To oznacza, że twoim główny zadaniem będzie przygotowanie komunikatu, który przekaże dokładnie to, co osoba po drugiej stronie chce usłyszeć. Powiedz jej, co może dzięki Tobie zyskać, jak wpłyniesz na jej życie. Im mniej masz miejsca na komunikat, tym w zasadzie lepiej. Zmuś się na wzbudzeniu zainteresowania albo sensacji. Podaj klientom rozwiązanie na ich problem, ale go nie wymieniaj. Stwórz coś na tyle uniwersalnego, żeby każda osoba mogła dopasować to do swojego życia, ale na tyle szczegółowego, żeby klient uwierzył, że ta oferta jest specjalnie dla niego.


Przedstawiamy kompleksowy przewodnik, który nauczy Cię, jak promować swoją firmę jak profesjonalista. Obejmuje wszystko, od podstaw SEO po budowanie odbiorców i jak najlepiej wykorzystać media społecznościowe. Dowiesz się również o content marketingu i reklamie na Facebooku....
Jak, będąc marketingowcem, rozpoznać kiedy sytuacja na rynku jest najbardziej korzystna? Jak wybrać obszar, w którym rozpocznie się działania marketingowe? To pytanie zadaje sobie milion właścicieli firm każdego dnia. Odpowiedzi jest wiele. Są jednak strategię, które...
Satysfakcja konsumenta to najważniejsza rzecz w świecie biznesu. Tak naprawdę satysfakcja klienta jest odzwierciedleniem tego, jak klient myśli o Twojej firmie. Jest to porównanie między oczekiwaniami klientów a rodzajem doświadczeń, jakie faktycznie otrzymują od Twojej marki....



Satysfakcja konsumenta to najważniejsza rzecz w świecie biznesu. Tak naprawdę satysfakcja klienta jest odzwierciedleniem tego, jak klient...
Chyba nikogo nie zdziwi stwierdzenie, że we współczesnym świecie marketing to jedna z najważniejszych ról w przedsiębiorstwie. Wiadomo,...
Jak, będąc marketingowcem, rozpoznać kiedy sytuacja na rynku jest najbardziej korzystna? Jak wybrać obszar, w którym rozpocznie się...